Verzending vanuit de VS

Verzending vanuit de VS

Postby willem » 2013-Jun-Sun-13-Jun

Hallo,

Hopelijk leest iemand dit ooit, aangezien het in deze sectie niet erg druk is =p
In ieder geval, ik ben aan het denken om een Printrbot LC of Plus v2 te kopen, maar ik ben nogal onzeker over hoe het nou precies zit bij de douane. Zijn er bijvoorbeeld gebruikers hier die te maken hebben gekregen met extra kosten zoals douane- en invoerrechten (en eventueel de 21% belasting erbovenop?)
Ik heb weinig zin in onverwachte kosten, anders koop ik liever een printer in Europa waar je deze problemen niet hebt.

Groet,
Willem
  • 0

willem
Waiting to connect to printer...

Verzending vanuit de VS

Sponsor

Sponsor

Re: Verzending vanuit de VS

Postby Stein » 2013-Jun-Mon-20-Jun

Op alles wat je uit VS haalt komen er kosten bij van de duane.

De kit versies worden gezien als speelgoed(welke het eigenlijk ook is) dus BTW moet je er over betalen.

Dit(BTW) betaal je pas aan de pakketbezorger

Een richtlijn die ik zelf aanhoud is total prijs dollars is gelijk aan total prijs euro's

Het klopt niet helemaal , maar je zit er niet ver naast.
  • 0

Een vrouw is goed tegen de eenzaamheid maar het is wel een paardemiddel :$
Stein

Postby willem » 2013-Jun-Tue-15-Jun

Da's wel een goede richtlijn lijkt me inderdaad. Bedankt, ik zal er naar kijken.
  • 0

willem

Postby JasperJ » 2013-Jul-Mon-03-Jul

Mjah, het is niet helemaal waar dat op alles douanekosten bijkomen -- er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd door de douane, en als je geluk hebt dan glipt ie er dus tussendoor. Wettelijk gezien dien je dan naderhand een aangifte te doen bij de douane zodat je de kosten alsnog kan afdragen.

Mijn Printrbot Simple heb ik op moeten afdragen (21% btw, plus 12,50 inklaringskosten voor postnl), op mijn simple v2 upgrade kit niet (was ook significant goedkoper, onder de grenswaarde waaronder ze uberhaupt niet heffen)
  • 0

JasperJ
Printing skirt...

Postby rubinkingma » 2014-Apr-Mon-04-Apr

Hallo,

Je kunt dit via internet checken volgens mij hanteren ze een "handling fee" een standaard bedrag voor de "service" die ze verlenen plus eventuele BTW.
Toen ik een LCv2 bestelde moest ik ongeveer een 76 euro bijbetalen dacht ik.

Alles wat je besteld onder de 22 euro kan gewoon zo worden ingevoerd voor hoever ik weet, soms halen ze er iets tussenuit soms niet.
Om deze reden bestel ik vaak in meerdere kleine pakketjes als er iets uit china moet komen (free shipping FTW) echter vanuit amerika bestel ik vaak grotere dingen dan doe ik zoveel mogelijk tegelijk om shipping te besparen.

Als ik opnieuw een printrbot zou kopen zou ik zeker voor de nieuwe plus gaan.

Ik heb mijn LC nu op zijn maximale weten te rekken (131x 148 mm) en soms kom ik net een beetje tekort.
  • 0

rubinkingma
Loading filament...

Return to Netherlands